25 Ocak 2017 Çarşamba

Gecikmeli Kar Sefası

Akşam dinlenmecesi çayımı yudumlarken penceremden dışarı baktım ki -sonunda- gökten inen beyaz pamukçuklara dair birşeyler görebildim. Her yıl mevsimlerin yer değişiminden kaynaklı gecikmeler olmuyor değildi ama bu yıl sanki kar Kayseri' ye gönül koymuş da yağmak istemiyor gibiydi. Haftalar boyunca yurdun dört yanında kar kıyamet, trafik o biçim, insanlar kendinden geçmiş şekilde ana haberleri takip ettikten sonra mecburi bir özlem içine giriyorsunuz haklı olarak. Onu da geçtim mevsim normallerini görmek şöyle dursun, arkadaş bir bulut bir rüzgar efendime söyleyim bir karartı birşey olmaz mı yahu! Yok. Yok olması da yetmiyor bir de nasıl günlük güneşlik nasıl tertemiz gökyüzü anlatamam yani. Hal böyle olunca insan kendini mazlumdan hallice hissediyor vallahi. Şimdi nerede o eski kışlar demek çok klişe olacak ama gerçekten de çocukluğuma dair en belirgin an o belimize kadar karların içinde kaldığımız, geniş gövdeli kardan adamlar yaptığımız ve okulların tatil oluş haberini dört gözle beklediğimiz günler. Eskinin herşeyi güzel diye boşuna dememiş büyüklerimiz..
Açıkçası bana göre aslında olması gereken birşeyi beklemek bile üzücü geliyor. Çünkü farkında olsak da olmasak da belirginliklerimizin kolaylıkla değişkenliğine şahit oluyoruz. Siz buna büyümek deyin, yaşlanmak deyin ama ben 'tozlanmak' diyorum. Ve bunu bile isteye bizlerin yaptığına şahit olmak da bonusum oluyor. Tabiki hava şartlarına müdahale etmekle ilgili bir varsayımım yok ancak bu dünya bizler içinse ve bizlerle paralel döngü sağlıyorsa -elimizde olmayan şeyler dışında- ulaşabildiğimiz herşeyden bizler sorumluyuz. İyiye kullanmak da bizim elimizde yıpratıp bırakmak da..
Neyse, şaka bir yana bir on dakika pencerem açık kar keyfi yaptım ama yavaştan buz tutmuş gibiyim. Zaten tüm gün kendisini hissettiren ayaz da karın habercisiydi. Ama iyi oldu. Her kar yağdığında heyecanlanırım ben, çocuk tarafımızı özgür bırakmaya bahane bulduğumuzu düşünürüm. Bu yüzden de keyfini doya doya çıkartmak gerektiğine inanırım ki böyle fırsatları hayatımız boyunca kaç kere elde edebileceğimiz de muamma değil mi.. 😊
Tepkiler:

0 yorum:

Yorum Gönder