9 Şubat 2017 Perşembe

Whoviangiller

Bu başlığı atarken bile nasıl sevinçle doldum nasıl tebessümlere boğuldum anlatamam. Benim için Doctor Who sevgisi, bir 'Whovian' olmaktan da öte. Nedir bu Whovian diyebilirsiniz, hemen özet geçeyim.
Efendim bildiğimiz üzere Türk dizilerinde genellikle aşk, ihtiras, sadakat çerçevesinde dönen olay akışı her ne kadar büyük kitlelere ulaşsa da bir yerden sonra sarmamaya başlıyor. Özellikle dizi sürelerinin uzayıp gitmesi bunu tetikleyen en önemli faktör. Hele ki siz de benim gibi romantiklikten tamamen uzakta, böyle bilim-kurgu /fantastik tadında bir yerleşim yeri arıyorsanız yabancı dizilerin bir ucundan mutlaka tutmalısınız. Ben yabancı dizilerle lise zamanlarımda tanıştım ama o zamanlar hocalarımın da tavsiyesiyle biraz daha yabancı dil geliştirmek için aracı olarak kullanıyordum. Gerçekten de iyiki yapmışım fazlaca faydasını gördüm. Ama sonra yıllar geçti ve ben birgün Doctor Who ile tanıştım -bu zamana kadar nerelerdeydin nidaları ile!- Benim için tüm zamanların ama tüm zamanların en en sürükleyici ve en güncel dizisi kesinlikle. Hiç izlemeyenler varsa hatta hiç duymayanlar; Doctor Who BBC'nin bilim- kurgularından. Diziye ismini veren karakter -ki ismi her zaman Doctor Who olarak bilinir, halen devam eden bir dizi olduğu için henüz belirtilmemiştir- zaman yolculuğu yapan ve Dünya dışından bir karakterdir. Yani bir 'Zaman Lordu'. Ve sezonlar boyunca da başına gelen olaylar ve yaşadığı maceralar konu edilmektedir. 
Doctor Who aslında çok çok uzun yıllar süregelen bir dizi ancak bana sorarsanız en eski bölümlerini izlemek biraz sancılı olabilir. İlk tanıştığımda bir diziye bu kadar bağlanabileceğimi hiç düşünmemiştim çünkü uzun süre bir dizi arayışı içine girmişseniz bir yerden sonra fazlasıyla seçici olmaya başlıyorsunuz. Bende de öyle oldu hatta ilk sezonu tamamlamak bile istemedim başlarda. Ama sonra.. Yani o kadar sizi içine alan birşey ki hem güzel vakit geçirirken hem beyninizi harekete geçirme şansı elde ediyorsunuz. En azından saatlerce sizi alıkoymasına rağmen sonuca baktığınızda bomboş ve saçma birşey elde etmediğinizin tatminiyle keyiflenebiliyorsunuz. Fakat çok hızlı tüketmenin tek dezavantajı bitince resmen ortada kalmış hissediyorsunuz. En azından ben tüm sezonları bitirip güncel yayınlara yetişmeye başladıktan sonra bir hafta kendimi havada yürüyormuş gibi hissettim. Çevremde izlemeyen arkadaşlarımın yanında onlara göre absürt bana göre çok orijinal muhabbetlere girdim(tek çabam doctor who ile konuşuyormuş gibi yapmaktı). 😃 Ha unutmadan bir de şöyle bir durum oluyor; genç- yaşlı, seven- sevmeyen hiç farketmez önünüze çıkan herkese zönk diye anlatmaya ve 'mutlaka izle bak hayatının hatasını yapıyorsun, izledikten sonra ben daha önce ne yapıyormuşum diyeceksin bak noooluuuuğğğğrrr!' gibi şantajvari sözler tüketiyorsunuz, uyarmadı demeyin. En son anneanneme bunları söylerken buldum kendimi siz düşünün..
Birkaç ay içersinde yeni sezona start verecek olmasından dolayı haliyle o tadı aradığım çok dizi oldu. Bir iki benzeri ya da içinde Doctor Who' dan kesitler barındıran dizilere rastladım ama ne yalan söyleyim orijinali gibi tatmin etmedi. Ama hemen hemen tür bakımından aynı kulvarda bulunan ve Doctor Who gibi zevk aldığım bir dizi daha var; tabiki Sherlock. Kelimenin tam anlamıyla tek nefeste izledim diyebilirim. Doctor Who' ya kıyasla sezon bölümleri çok daha az ancak süresi biraz daha uzun. Bu nedenle rahatlıkla izleyebilirsiniz, tavsiyemdir.
Yemeden içmeden günlerce Doctor Who hakkında yaz deseler hiç düşünmeden kabul ederim sanırım. Bence zaten bu dizi ya çok seviliyor ya da hiç. Bu nedenle bir grup vatandaş(!) oturmuş düşünmüş biz en iyisi bir topluluk kuralım adını da Whovian koyalım. Seven gelsin katılsın, daha da sevsin ve bağlansın. Çok iyi olmuş çok da güzel olmuş, yaşasın Whoviangillerr !.. 😉😍👌
Tepkiler:

0 yorum:

Yorum Gönder