1 Mart 2017 Çarşamba

Bir Sen Eksiktin WhatsApp !

Bir arkadaşım az önce isyan etmiş; 'aynı resmi önce snapchatten sonra instagramdan sonra whatsapptan izliyorum, kusucam!' diye. Hem çok güldüm hem sonuna kadar hak verdim. Sosyal medyanın bu umarsız ilerleyişi garip bir hal almaya başladı doğrusu. Ben fazla ilgili değilim açıkçası, yalnızca instagram sürüsüne dahilim ama tabiki de herkes gibi diğerlerinden de habersiz değilim. Bir de arkadaşlarla bir araya gelince ve kafamıza eserse snapchati olandan kedi- köpek falan oluyoruz işte. Neyse, herşey instagrama 'story' uygulamasının gelmesiyle başladı. Aslında daha geriye gidersek önceden snapchat insanlara böyle bir hizmet sunuyordu. Fakat bunu gören instagram daha fazla dayanamadı ve sen misin storylerin efendisi diyerek bu gelişmeyi kendisine eklemeyi başardı. Böyle bir durumda amaç, insanların kafasını karıştırmak ve aynı anda aynı yerde hatta o yerlerin hepsinde olabilmeyi sağlamak. İnstagram amacına ulaştı mı, oo hem de ne ulaşmak! Artık normal paylaşımların çoğunun yerini storyler almaya başladı. Hal böyle olunca -akıllı telefonlarımız da bu güncellemelerden geri kalamayınca tabi- herkes işin bir ucundan tutmaya başladı. Normalde günde bir ya da iki defa gördüğümüz bir paylaşımı üç- dört defa görebilir olduk. Eh, insanoğlu alışmak üzerine programlı ne de olsa, bunu da hemen sindirdi. Derken derken bir sabah uyandık ve o da ne! Bizim whatsapp diğer ikisinin bu plansız iş birliğine epey içerlemiş, akşamdan sabaha hırs yapmış. Altından girmiş üstünden çıkmış vee.. Story uygulamasını getirip adını da durum koyarak o özlü sözleri de sonlandırmış. Hay Allah! Oldu mu şimdi bu hiç yakıştı mı sana? Bir neslin birbirine gönderme yaptığı ama sorsan kimsenin kabul etmeyeceği, o atarlı giderli durum yazılarını kaldırarak kaç kişinin hayallerini yıktın haberin var mı be whatsappcığım?! 
Bu şöyle birşey aslında; XL beden olup S beden elbise içine girmeye çalışmak. Ya da bir şirkette sekreter olup eve kendini limuzinle bıraktırmak gibi. Tamam gelişim güzel şey ilerlemek demek daha fazla kitleye ulaşmak, daha popülarite kazanmak demek de yani herkesin bir misyonu, bir duruşu var değil mi ama. Bir de işin olumsuz yanı bir tarafı yaparken diğer tarafı yıkmak oluyor. Özellikle bu son güncellemeden sonra çoğu arkadaşımın 'o nerede, bu nerede, ayy kişi listemi bulamıyorum, profil fotoğrafımı göremiyoruuuuum!' gibi onlarca sorusuyla boğuştum desem yeridir. Yoksa beni çok mu ilgilendirir vay efendim story gelmiş de durumlar gitmiş de ortalık karışmış da falan filan..( e ilgilenmiyorsan ne laf salatası yapıyorsun derler adama)
Tamam tamam uzatmıyorum. Tabiki ben de bir kullanıcı olduğum için ve bunlardan yararlandığım için biliyorum ki böylesine büyük çaplı uygulamaların tek amacı birincil ve eşsiz olmak. Tüm bu eziyetler(!) bu yüzden. Ama işte işin cilvesi, onlarla da olmuyor onlarsız da.
Tepkiler:

2 yorum:

  1. Hahhayt! Süpersin. :) Tam da son yazımın kardeşi olmuş hakket. :) O zaman bi ara facebook'la ilgili 'Feysteyim, öyleyse varım' yazımı da oku derim. ;)

    YanıtlaSil