28 Mart 2017 Salı

Doğallık Değil Ukalalık

Ben bu kelimelerin anlamlarına karşı oluşan çarptırılma politikasına biraz kafayı takmışımdır her zaman. Bu yüzden çoğu zaman 'takıntı yapma', 'ayrıntıda boğdun beni', 'amaaan gül geç' gibi cümlelere maruz kalmak kaçınılmaz oluyor. Aslında çok keskin bir tavır sergilemiyorum ama tabi herşeyin de sınırı bir yere kadar sonuçta. 
Bundan yaklaşık iki sene önce mevsimlerden bahardı sanıyorum, yine bir whatsApp grup sohbeti esnasında -ki o zamanlar kalabalık bir arkadaş grubuna dahildim(!)- gündelik muhabbet dönerken birden iki arkadaş arasında yüksek nabızlı bir gerginlik başladı. Sebebi de 'ay ben doğalım şekerim, içim dışım bir kalbimdeki ağzımda yahu!' cümlesinden başka birşey değildi tabiki. İşte ben de o günden itibaren kendisini doğal vitrininde sergileyen ama aslında içten içe kurnazlık güden kişiliklere karşı daha hassas olmaya ve fazlaca sorgulamaya başladım. Ha bir de bonus olarak hayatınızdan çıkmaya başlıyorlar, o çok huzur verici birşey. 
Benim için kelimelerin hayattaki yeri ayrıcalıklı olması gereken bir unsur açıkçası. Sonuçta nasıl ki her yeni gün kendimize aynı özeni gösterebiliyorsak, ağzımızdan çıkan sözlerin ya da sergilediğimiz hareketlerin de bakımını yapmak bizim işimiz. Şimdi şu ben doğalımcılara geri dönüyorum, tamam doğalsın anladık. Ama zaten kendisini doğal hisseden bir insan bunu dile getirme ihtiyacı duymaz ve tavırlarında her daim yansıttığı bir iyi niyet vardır. Hadi bunu geçtim, böyle bir insan gündelik hayattaki etkileşimler söz konusuysa sınırlarının da bilincine varacak kapasiteye sahiptir zaten. Yani birgün kraliyet ailesinden hallice davranıp ertesi gün freni patlamış kamyon modunda takılmaz. Sanıyorum buradan ulaşmak istediğim sonuç; 'tutarlılık.' İşte aradığım kelime! 
Yine birgün buna benzer düşüncelerimden bahsederken -üzerine alınmış olacak- bir arkadaş 'sen de amma kuralcısın ya yok şöyle olsun yok böyle olmasın, n'apalım hayatı hep planlayarak mı yaşıycaz of!' tarzı bir serzenişe geçti. Hayır tabiki de, ben de hayatın öyle yaşanmayacağının fazlasıyla farkındayım. Demek istediğim sadece sapla samanı ayırma olayı. Yoksa her insanın farklı yönleri var ve herkes dört dörtlük gibi bir savunma peşinde de değilim. 
Bana göre bu tip mevzular farklı insanların aynı ortamı paylaşmasıyla kendisini daha anlaşılır kılıyor. Çünkü öyle ortamlarda her birey kendisiyle baş başa ve herkes bir diğerine fikirlerini iletebilme özgürlüğüne sahip. Kimisi bu özgürlüğünü kullanırken yapıcı eleştiriler yolundan gidiyor, kimisi işi hırsa bindirip ortamın seviyesini ciddi anlamda düşürüyor. Yani aslında bu tabiri kullanmayı sevmiyorum ama bazı insanlar gerçekten de akıllı davrandığını düşünerek kaostan, karmaşadan besleniyor ve bunun adını da doğallık koyuyor. Oysa ki yaptığı ukalalığın kendisi de epey farkındadır eminim.
Hayattaki bazı değerlerin peşinden gitmek çok da zor olmamalı. Bir insana başta saygı duymak, sonra içten geliyorsa bir sevgi beslemek sanılanın aksine ekstra bir eylem değil bence. Eğer yaşam serüveninde bir rol sahibiysek tabiki de ideallerimizin, tutkularımızın peşinden koşmak bizim de hakkımız ancak durmamız gereken yeri biliyorsak daha hızlı ulaşacağımıza inanıyorum.
Neyse, ben daha fazla insanların muhakemesini yapma denizinde boğulmadan en iyisi hafif bir müzikle kafa dağıtayım yoksa olacak gibi değil..
Tepkiler:

6 yorum:

  1. Hayatımdan çıkardım, uzaklaştım.. arada yine de çıkmıyor mu, elbette ama hooop kendi sınırıma geçip, onu da dışarda bırakıyorum. Bu yaştan sonra vaktim değerli valla :)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ahh böyle düşünenlere hep hayran kalmışımdır, kafa rahat siz rahat. :) Darısı bana..

      Sil
  2. Whatsapp grubu mu ne işte çık onlardan öncelikle;) 24üm demiştin sanırım.Bu yaşlar eleminasyonla geçer zaten rahat ol :)
    Artık kapı komşun Zuhal,lise arkadaşın Ayşe ile hiç bir ortak yönün kalmadı zira. Hele ki sosyoliji mezunuysa kişi.
    Bak dostoyevski,kafka falan gibi tanıdıklarım var benim istersen yapayım aranızı ne dersin ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bazı gemileri yakmayı bildim en azından, cidden o baya iyiymiş. Ama benim yine sorgulama modum açıldı şu sıralar. Gece uyuyamazsın gündüz yerinde duramazsın, kafa olarak tabi :) Haha Kafka olur ya ara ara peşinden koşmuyor değilim aslında :))

      Sil
  3. Farklı karakterde insanların çok haşır neşir olmalarından yana değilim. Çok tartışmalara sebep oluyor zira. Bir bakarım insanlara. Eğer sürekli birbirimizi eleştiriyorsak uzak dururum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Haklısınız, iş bir yerden sonra çekişmelere bağlıyor. Ama birbirinin aynı karakterler de aşırı uyumdan dolayı bir süre sonra monotona bağlamıyor değil :) Sevgiler..

      Sil