13 Mart 2017 Pazartesi

Motive Olmanın En Doğal Yolu: Kendini Dinlemek

Hepimizin gezegendeki serüveni bizi bekleyen meraklı bakışlar arasında aldığımız ilk nefes ile başlıyor. İnsan ömrü -uzun ya da kısa farkı olmaksızın- her dakikası öğrenme odaklı bir potansiyel. Yani yaşadığımız süreç boyunca istediğimiz takdirde öğrenmeye hevesli olabiliriz. Aile içinde başlayan bu öğrenmeler, sosyal öğrenme ile kendisine ivme katabilen ya da evrilebilen bir bütün aslında. Bize düşen yalnızca istemek ve bunun için çaba göstermek.
Küçükken annemin, babamın, öğretmenlerimin ya da benden yaşça büyük insanların bu kadar çok şeyi nasıl bilebildiklerini düşünürdüm hep. Ne zaman aklıma birşey takılsa ya da ne zaman birşeyi merak etsem aradığım cevaba ulaşmanın tek yolu gidip bilen birisine sormaktan geçerdi. Her ne kadar ben cevapları bulamamış olsam da sonunda öğrenmiş olmak bile beni bir sonraki adıma motive ederdi. Sonra birgün anladım ki herkesin bu hayatta belirlediği ve sınırlarını çizdiği bir yolu, bir amacı varmış. Yani ben de birgün soru soran olmaktan çıkıp sorulara cevap veren takımına geçebilirmişim.
Tabi hayat her zaman kolay olmuyor doğrusu. Bazen insan herşeyi bildiği hissine kapılıyor. Bazen tüm yolların kapandığına ve çıkış yolunun asla olmayacağına inanıyor. Bazen de gerçekten bilse bile soruların doğru cevabını veremiyor. İşte tam da bu noktada pes etmemek ve yeniden başlamak için gereken şey, kimseyi değil yalnızca kendini dinlemek oluyor. Evet, kendini dinlemek.. Bence bir insanın farkında olabileceği ve hayatında tecrübe edebileceği en güzel şey bu. Çünkü özüne dönüp kafa sesine kulak verdikçe rahatlıyor, rahatladıkça heyecanlanıyorsun. Acaba daha başka neler bulabilirim kendimde diye meraklanıyorsun. Ve bence bunu yaşamak çok keyifli. Fakat kendini dinlemek dediğimde ani kararlar vermek ya da aşırı içe kapanıp etraftan soyutlanmayı kastetmiyorum. Aksine kalabalıklar içindeyken doğru yerde ve doğru anı yaşıyor olmak aslında demek istediğim. 
Dedimya hayat her zaman kolay olmuyor. Büyüdükçe ve daha fazla insan tanımaya başladıkça kişisel tercihlerin önemini algılıyoruz hepimiz. Yaptıklarımız yapabileceklerimize ışık tutuyor hep. Baktığımızda aslında insan doğası gereği her daim daha fazlasını istemeye odaklanmışken bence bu çelişkili durumu avantaja çevirmek de kötüye yormak da bizim elimizde olan bir karar. O halde durup bir nefeslenip kafa sesimize kapı açmamız gerekiyor. Tabi kapı açıyoruz diye de 'aman ben şöyleyim, vay efendim hep benim istediğim olur, kimse sözümden çıkmayacak' gibi ağa moduna girmemek çok önemli. Zaten belki de işin sırrı bu, bencillikten uzaklaşmak. Son birkaç yıldır bu bencillik konusu benim çok dikkat alanım içerisinde. Belki de bu yüzden kendimize dönmenin önemini fazlaca farketmiş buluyorum kendimi. Çünkü bazen öyle zamanlar oluyor ki herkesten, herşeyden hatta kendinden bile bıkıyor insan. Tahammül edecek ne zamanı ne de hali kalıyor. Sadece kendim için değil toplum adına da bunu rahatlıkla dile getirebilirim aslında. Hal böyle olunca da insanlar özüme döndüm zannedip egolarına ya da bencilliklerine altın varaklı köşkler inşa ediyorlar. Bu da zaman içinde kopuk ve soyutlanmış bireyler bütününü doğuruyor.
Yeri gelmişken belirteyim, yalnızlık öyle sanıldığı kadar korkutucu birşey değil aslında. Açıkçası bu uzun serüvende hepimiz bir yerlerde bir şekilde tek başına bireyleriz. Ve ben bu yalnızlığın doğru yorumlandığı takdirde güzel tecrübeler doğuracağına inananlardanım. Yani insanı olgunlaştıran, mantıklı adımlara iten şeyler işte bu yalnız kaldığında sergilediği tutumlardan geçiyor. Çok küçük şeyler de olabilir; yeri gelir bir kıyafet seçiminde, yeri gelir üniversite tercihinde, yeri gelir gezeceğin ülke sıralamasında.. Ama öyle ya da böyle son noktayı kendimizin belirlemesi gerekir. Zaten bu bir anlamda hayata atılmaktır. Büyümektir. Ya da her nasıl adlandırmak istiyorsanız. Sonuç olarak önemli olan kendimizin farkına varıyor olmaktır bence. Böylelikle güven duymaya ve hedefler koymaya başlarız. 
Herkesin de bildiği ve söylediği gibi; kalbini dinle, o seni eninde sonunda doğru yola götürecektir.. 💗
Tepkiler:

0 yorum:

Yorum Gönder