19 Nisan 2017 Çarşamba

#belgeselizliyorum- 1

Sonunda uzun zamandır aklımda olan düşünceyi yazıya dökebilmiş olmanın haklı huzurunu yaşıyorum sanırım. Açıkçası daha önceleri belgeseller konusundaki tavrım sadece TV' de denk gelirsem ve ucundan kıyısından dikkatimi çekerse oturup izlemek yönündeydi. Bir de vakit dolsun diye izlediğim hayvan belgeselleri var tabi. Fakat sonradan -okuduğum bazı kitapların da katkısıyla- belgesellere dair ayrı bir ilgi duymaya başladım. Hayvanlar alemi başta olmak üzere, evren ve insanlıkla ilgili belgeselleri birşeyler öğrenme düşüncesiyle izlemek çok farklıymış ve hatta geç kaldığım için bile üzülmüştüm.
Hal böyle olunca hem önermek hem de incelemek istediğim ilk belgesel Cosmos: Bir Uzay Serüveni' nden başkası olamazdı değil mi? Sanırım bu belgeseli kendi adıma ayrıcalıklı kılan, öyle baştan savma ortaya konmuş mantığından ziyade gerçekten de özenle ve ilgiyle işlenmiş oluşu. 13 bölümlük belgesel- dizi kategorisine dahil edilen bu belgesel aslında yine 13 bölümlük seri halindeki 80ler yapımı Cosmos: A Personal Voyage' ın devamı niteliğindedir. 
Belgeselin içeriğine dair spesifik birşeyler anlatmam elbette pek mümkün değil ancak ilk bölümü izlediğim günü hatırlıyorum, içimden 'vaov!' demiştim. Gerek görsel efektleri, gerek sınırları zorlayıcı gücü ile tam anlamıyla bir ziyafet yaşıyorsunuz. Diğer bir deyişle şu klasik uzay- zaman anlatılarından olabildiğince farklı diyarlara doğru bir gezintiye çıkabiliyorsunuz. Bunun yanında fazlasıyla kapsamlı oluşu ve olayları ele alış biçimi de akıldaki pekçok sorunun cevabı konumuna yerleşiyor. Bu yönüyle bence bu tür kategorilere hiç ilgisi olmayan bir kişinin bile dikkatini hatrı sayılır miktarda çekebilecek bir belgesel.
Tabi 13 bölümlük bir seri olması, her bölümü izlemek adına ciddi bir zaman istiyor oluşu gerçeğini ortaya koyuyor ancak 'benim vaktim değerlidir, bir saniyem bile yok' diyenlerdenseniz -en azından- ilk bölümü izlemenizi şiddetle öneriyorum. Ha bir de tercihen dublaj olayını pek sevmem ama bu belgeseli dublajlı izlemenizi öneririm. Çünkü Haluk Bilginer' in ölçülü tonlamalarıyla daha da rahat odaklanabiliyorsunuz..
Keyifli seyirler 😉

Tepkiler:

2 yorum:

  1. Bende izlemiştim harika bir belgesel

    YanıtlaSil
  2. Kesinlikle öyle, her bölümde daha da bağlandım.. :)

    YanıtlaSil