14 Nisan 2017 Cuma

İlham Bekliyorum Gözlerim Kapalı

Biz insanlar çoğunlukla üzerimize aldığımız bir sorumluluğu neredeyse son dakikaya kadar gerçekleştirmeme gibi bir alışkanlığa sahibizdir. Herkes için bu durum tamamen geçerli olmasa da en azından bir köşede oturmuş, bir yerlerden ilham gelmesini bekleyen ruh halini herkes yaşamıştır eminim.
'Peki bu ilham denen meret nereden geliyor, ya da neden bu kadar geç geliyor? Hem ona bizi bekletme hakkını hangi çılgın vermiş?' gibi soruları bir kenara bırakıp aslında herkesin bilebileceği noktalara odaklanmakta fayda var.

  • Hazır bilgiyi olduğu gibi kabullenmemek.
Evet, aslında bu belki de işin özündeki en önemli nokta. Biz isteriz ki, herhangi bir arama motoruna başvurduğumuzda bilgiler önümüze şelale gibi aksın da aksın.. Bu nedenle çoğu zaman sırf başlıklara göz atarak ya da 'zaten doğrudur ya bu' kafasıyla hareket ederiz. Sınırları tahayyül derecesini zorlayan bu internet aleminde malesef herkes kartlarını açık oynamayabiliyor, başlığı ve içeriği birbirinden farklı onlarca yazı arasında doğruyu bulmak önemli.

  • Okumaktan sıkılmamak.
Bana göre bu durum toplumsal bir sorun boyutunu çoktan kazanmış durumda. Hepimizin ama hepimizin o kadar çok acelesi var, o kadar acil işleri var ki, adeta uluslararası dev bir şirketin müdürüyüz(!) Vaktimizi boşa harcamamış olmak için de tek paragraflık bir yazıyı bile okumadan hoop geçiyoruz.

  • Farklı tarzdaki şarkıları önemsememek.
Hayatımızda müziğin öylesine yeri var ki! Tabi ki şu ayak üstü yazılmış, 'eller havaya' modu şarkılardan bahsetmiyorum. Bir duruşu, bir farkındalığı ve vermek istediği bir mesajı olan müziklerin önemini vurgulamak istiyorum ben. Tarzı ya da ritmi farketmeksizin sabırla ve dikkatle dinlendiğinde beyindeki sinyalleri fazlasıyla etkilediğini düşünüyorum. Ayrıca enstrümantal müziklerin de dikkati geliştirdiğine dair yapılan pekçok araştırmayı da göz ardı etmemek gerek.

  • İçe kapanık olmamak.
Eğer imkan varsa ve ortam da müsaitse olabildiğince yeni insanlar tanımak, yeni hayat hikayelerine kulak vermek hayal gücüne katkı sağlayan en önemli noktalardan. Özellikle bir gün içerisinde her kuşaktan bir insan ile muhabbet ettiğinizde farkı göreceksiniz.

  • Yeni yerler görmemek.
Çok klişe bir madde olduğu fikrine katılıyorum fakat ben bunu özellikle gidip yeni mekanlar aramaya çalışmak olarak algılamıyorum. Tabi ki farklı yerleri keşfetmenin katkısı tartışılamaz ancak her daim de çıkıp gezme fırsatımız olmadığı için günlük ziyaret edilecek mekanların bir listesi yapılarak motive sağlanmış olacaktır.

Ve son olarak..

  • İlham bekliyorum gözlerim kapalı ruh halinde olmamak.
Çünkü yatağın üzerinde oturup gözümüzü kapatarak ve hareketsiz durarak beklediğimiz o ilham hiçbir zaman gelmeyecek.. 😏


Tepkiler:

6 yorum:

  1. Öncelikle sayfanın yeni formu hayırlı olsun :) birden cursor' ı kocaman ok şeklinde görünce opps noluyo dedim ama sonra anladım.. :))

    Yazı oldukça tatmin edici, hepsine katılıyorum.. bir de gece etkisi var. En azından ben de etkili, başkalarını bilemiyorum. Gece daha yaratıcı oluyorum, belki sessizliğin içindeki ayyuka çıkmaya hazır diğer sesleri yakalamak daha etkin oluyor kimbilir :))
    Elinize sağlık,

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim biraz uğraş sonucu birşeyler yapmaya çalıştım :) evet siz hatırlatınca şimdi ben de anımsadım, gecelerin etkisi cidden çok büyük. Çok teşekkür ederim tekrar :)

      Sil
  2. Yanıtlar
    1. Biraz sabır, mutlaka gelecektir -tabi çaba ile- ;))

      Sil
  3. Geçen arkadaşım dedi bana da çok sabit fikirlisin yeniliğe aç kendini diye bende o gün bugündür kendimi dünyaya açtım👍😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. En güzeli :) insan bazen uyarıcılara ihtiyaç duyuyor gerçekten..

      Sil