6 Mayıs 2017 Cumartesi

#belgeselizliyorum- 2

Henüz tazecik olan belgesel serisini devam ettirmeyi unutmuş değilim fakat serinin ilk belgeselini -burada- izleyip de gayet tatmin olmuşken şöyle daha potansiyel, daha aromalı bir tat peşindeydim. Ve nihayet aradığım tadı bulmuş oldum. 
The Founder; 2016 yapımı, John L.Hancock yönetmenliğindeki belgesel. McDonald's' ın doğumundan itibaren nasıl da bir fastfood imparatoru haline geldiğini anlatan biyografik bir yolculuk. Hem bu hikayeye daha öncesinden gelen aşinalığım, hem de işleniş tarzını merak edişim hiç şüphe duymadan belgeseli tercih etmemde etkili oldu. Klasik hayat hikayeleri klişesinden farklı olarak belgesel içinde kendimi zaman zaman rahatsız hissettim fakat bu durum merakımı daha da yoğunlaştırdı doğrusu.
Bu belgeseli üç karaktere bürünerek izlediğimi farkettim. Birincisi; 'kapitalizmin oyunları bunlar heyhey!' naraları atan eleştirel bir bakış açısı karakteriydi ve aynı zamanda çoğu insanın içinde bulunacağını düşündüğüm bir karakter. İkincisi; hırsları ve egosu uğruna bazı değerleri görmezden gelebilecek, aile kurumunu rahatlıkla es geçebilecek ve 'kararlılık' olarak adlandırdığı bu yolda kötü bir insan olacak karakterdi ki herşeyin bu kadar kolay görünmesi fikriyle beni hafif rahatsız eden bir karakter. Üçüncüsü ise; uzun yıllar gözleri ışıl ışılken bir sabah uyandığında mevcut hayatının zamanla elinden kaydığını anlayan ve sonunda pes eden umutsuz karakterdi ve açıkçası büyük haksızlığa uğradığını düşündüğüm bir karakter. Kısacası bu belgesel bana göre kimisi için muazzam bir başarı öyküsü, kimisi için de bir devrin kapanışı niteliğinde. Bu da sıkıcılık modundan fazlasıyla uzaklaşmasını sağlamış. Bunun yanında özellikle bazı anlarda bazı cümleler öylesine vurucu ki bence üzerine saatlerce düşünülüp sayfalarca yazı yazılacak cinsten...
İçeriğe dair söyleyebileceğim fazlasıyla şey mevcut ancak işin merak boyutunun zarar görmemesi açısından çekimser kalmayı tercih ediyorum ve keyifle öneriyorum. 
İyi seyirler... 😉
Tepkiler:

4 yorum:

  1. hımm mekdanılds hikayesini netten okumuştum, burger king filan da. ilginç hikayeler tabii ki. dediğin gibi bikaç yönden bakılabilir. yine de başarı öyküsü tabii ki. izlenebilirmiş ivit. diziler de izle izle bitmiyor yaa. bende de diziler başlığında çok sayıda her telden dizi var izlediğim :)

    YanıtlaSil
  2. Evet ya dizilerle benim de problemim var gerçekten. Herteldense ben bir göz atayım ona en iyisi ;)

    YanıtlaSil
  3. Sanırım hepimizin izlemesi gerek bu belgeseli,ben izlemedim mesela ama merak ettim...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. En kısa zamanda izlemenizi öneriyorum :) Hem çok bilindik hem de çok değişik geliyor insana..

      Sil