26 Haziran 2017 Pazartesi

Birinci Gün

Yine aynı şeyleri tekrarlamak istemiyorum aslında ama öyle yorgunum ki en ufak boşlukta sığınacak destekler arıyorum kendime. Bir yanım böyleyken, diğer yanım tam bir mücadeleci; bıkmadan, sabırla ve sessizce... Buna bir de 'uyuyamamak' sorunsalı eklenince katmerli yorgunluk depolaması oluyor doğrusu. Ama yine de içimden gelen yazma dürtüsüne engel olmayı kendimden hiçbir zaman beklemiyorum.
Yazıya başlarken de kararsız kaldım; 'acaba bayramla ilgili böyle pozitif, naif kelimeler mi tüketsem?' dedim önce. Tabi sonra vazgeçtim. 😏 En iyisi bildiğim yoldan şaşmamak ve içimden geldiği gibi içimi dökmek olacaktı.
Henüz hayatın çok gerisindeyken(!) heyecan duyarak beklediğim bayramların o koşuşturmalı havasına pek anlam veremezdim. Kalabalıklar ya da kalabalık laflamalar karıştırırdı beni. Açıkçası halen de öyle; malum yaş ilerledi, yaşanmışlıklar yerini aldı, karakter arayışları sona yaklaştı vs... Monotonlaştık. Fakat bugün kafamın içindeki tüm bu farkındalıklara rağmen rahatladığımı hissettim. Daha doğrusu bir huzur geldi çünkü kendimi yormadan, üzmeden anlatabildiğim birilerinin olduğunu bilmek çok kıymetliymiş tekrar anladım. Sadece göz teması kurarak bile insan insanı çözebiliyormuş, duy da inanma! Uzun zamandır görmediğim ama kendisini farklı ağızlardan defalarca dinlediğim bir abim... Ya bunu yazınca da bir garip hissettim kendimi. Hatırı sayılır derecede uzun yıllar geçmişti ve ona rağmen içimdeki o gıpta hissinde zerre azalma olmamıştı. Hani şu 'uzakken bile yakın olanlar' meselesinden... Ne de güzel oldu, nasıl da mis koktu öyle sohbetimiz. Sosyoloji ile başladık tabi ama sonrasında bir bakmışız zaman- mekan sıfırlanmış ve biz ayrıda bütünleşmişiz. Ah işte be! Şu hayatta lezzet aldığım en nadir ama en sonlu anlardandı. Kendimi açıklama derdi gütmeden, endişelenmeden, geri çekilmeden yapabildiğim her sohbet -ya da bir ufak bakış bile- çoğu şeye bedel bence. Hep böyle olsa diyeceğim ama, ı- ıh olmaz. Zaten olsa da tadı kalmaz. Ulaşınca da değerini ışık hızında kaybeder.
Velhasıl kelam ben yine 'hayat garip' triplerine girmeden son sözleri bırakayım en iyisi. Sonuçta tribe de girsem aynı, tripten de çıksam aynı. Malesef... 
Tepkiler:

8 yorum:

  1. Ağustos' ta Rapsodi filmi geldi aklıma sen böyle yazınca.. hiç konuşmadan saatlerce karşı karşıya oturarak bakışan ve o bakışların altında milyonlarca cümlenin dolaşımı... sessizce. Bu değerli şeyi kaybetme.
    Hayat boyu bir iki tane daha çıkacak karşına, hepsi o. Ama bunları karamsar şekilde yazmıyorum, böyle bu. Ve değerli oluşu bundan. :)
    iyi bayramlar sevgili Herteldenşef

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kolay elde edilemeyişi, nadir bulunuşu... Hep içim gidiyor işte bunlara, böyle insanlara. Umarım değerini hiç kaybetmem.
      Mutlu bayramlar değerli Momentos, sevgilerimi iletiyorum :)

      Sil
  2. Sevgili herteldenşef :) Ne güzel bir profil adı. Kardeşimiz Emre Bozkuş'u ihmal etmememiz gerekiyor, yalnız hissettiği düşüncesine kapıldım ve oğullarımın serzenişleri beni hassaslaştırıyor hemen. Benim yazıma yaptığı yorum üzerine profiline tıkladığımda senin bu yazını paylaştığını gördüm ve buradayım. Ayrıca sanırım seni ihmal ediyorum. Aslında bugünlerde senin anlattığın gibi hissediyorum. Her yaşın ayrı güzellikleri ve sıkıntıları da var.
    Yazmak çok güzel bir uğraş, hele ihtiyaç hissetmek bize Allah'ın hediyesi. Anlamlı bir yazıydı. Momentos, duyguları çok mükemmel analiz eden bir kardeşim. Ona ilaveten, sık sık 'hayat garip' diye düşünmek bence trip değil. Gerçeğin ta kendisi. Ama kaptırmamamız gerekiyor bence. Bayramlar konusunda senin hissettiklerinle aynı duygular var bende de. Sevgilerimle iyi bayramlar dilerim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ece Abla çok teşekkür ediyorum öncelikle :) Bir süredir buralarda olamadım malesef ama çok özledim, eskisine nazaran daha bir meraklıyım artık. İhmal etmeyelim tabiki birbirimizden başka kimimiz var değil mi :)
      Haklısınız hayata çok kapılmamak gerekiyor gerçekten. Bazı dönemler çok bunalmış hissediyorum gerçekten yazmak da olmasaydı ne yapardık...
      Değerli yorumunuz için tekrar teşekkür ediyorum, benden de sevgiler :)

      Sil
  3. Çok güzel bir yazı olmuş ellerine sağlık.Okuduğumda ister istemaz gülümsedim..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim gülümsetebildiysem ne mutlu.. :)

      Sil