6 Temmuz 2017 Perşembe

Döngü

Uykunun yine bana ısrarla uğramadığı ve hatta onca yorgunluğu hiçe saydığı bu geceyi en iyisi bir yazıyla değerlendireyim dedim. 
Geçen hafta aynı tarihlerde bir arkadaşımın bebeğini kaybettiğini, diğer bir arkadaşımın ise bebek beklediğini öğrendim. Sevinmeli mi yoksa üzülmeli mi, yoksa olduğumuz yerin muhakemesini mi yapmalı, doğrusu bilemedim. Hal böyle olunca şu birkaç gündür üzerimde bir dalgınlık var; düşünceler silsilesi... Canım da sıkılıyor açıkçası. Bana uzanan birşeyler olmamasına rağmen sıkıyorum canımı. Belki de sıkmak istiyorum kim bilir. Sıcak havanın rehaveti de eklenince sabahları uyanıp olduğum yerde akşama kadar durma potansiyeline sahibim bence. 
Birkaç hafta önce bir belgesel kanalında pür dikkat kaplanın zebrayı dişlediğini izlerken yine cız etmişti içim. Oysa o anki ruh halim çok saçmaydı, işin içinden 'e doğanın dengesi işte, o onu yiyecek ki hayatına devam edebilsin' gibi cümlelerle çıkabilirdim. Aslında normalde öyle yaparım da zebra seviyorum işte, sevince kıyamıyor insan(!)
Bazen çok gülüyorum; sürekli aynı hamlelerin olduğu bir hayatta hala bazı şeylere neden hayret ettiğime dair... Hala olması gerekenlerin kendisini pürüzsüz sunmaya devam etmesi gerekirmişçesine bir tavır takınan beynime abartarak gülüyorum hatta. Kendisini çoktan bir konuma yerleştirmiş şahısların, durumların, mekanların anılarımı dürten saliselik uyarılarını hissediyor olmak da saçma geliyor bana. Şu hayatta bir 'olmuş bitmiş' diyenlerden olamadık... Hepsi de yürüyüp gittiler vallahi, ben yerimde sayıyorumdur belki. Neyse...
Davul bile dengi dengine derler ya, sanırım bu baya doğru. Gerçi düşününce bazı istisnalar buluyorum ama sonuç yolunda hepsi aynı kapıya çıkıyor. Doğrusu bu hayat döngüsünün neredeyse sıfır hatayla halen devam ediyor olması hem şaşırtıyor hem de tedirgin ediyor. Bu sahici bir algı meselesi mi yoksa gerçekten de olması gereken mi, tam karar veremiyorum. Zaten tüm bunları sürekli düşününce de düğüm oluveriyor insan. En iyisi akışına bırakmaksa, ben ondan da fazlasıyla sıkılmış durumdayım...
Tepkiler:

12 yorum:

  1. Gercekten iç sıkıcı bir geceymis bugun, saat 01,00 sularinda tam yatmak uzereyim disardan bi kadin sesi, birimi doguruyor ne oluyor derken kavga var sandık cok gecmeden fark ettim ki, biri annemin adini avaz avaz bagiriyor. Megerse komsumuzun oglu havale geciriyormusta anneme kos yetis diye bagiriyormus herkesde bi panik tabii. Butun mahalle ayaga firladi. Ben evdede bebegimle su saat oldu hala bekliyorum. İnsan kafayı yiyor boyle durumlarda. Rabbim kimseyi evladiyla sınamasın insallah.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gerçekten de öyle, yaşamayan bilmez diye boşa demiyorlar. Amin inşallah..

      Sil
  2. Sıcak, depresif durumu daha da tetikliyor. Bu kesin tıbbi bilgidir. Yani demem o ki; bu geçici :)
    Evet herşey tekrardan ibaret ama her seferinde yeni bir şey yakalayabilmek mümkün değil mi sence? Görmeyi seçelim :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Haklısınız onun ben de farkındayım aslında ve iyiki geçici :))
      Evet,görmeyi seçmekten başka pek seçenek yok gibi.. :)

      Sil
  3. Bir bebeğin cennete dönüp bir bebeğin de dünyamıza merhaba demesi... Hayat işte hep böyle iyi ve kötü olayların bir karışımı.Herşeyde bir anlam arayan insanlardan olamadım hiç sadece yaşayıp gidiyoruz işte diyorum. Umarım yüzünü güldürecek olaylar yakındır.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne güzel bir dilek öyle, çok teşekkür ediyorum. Bazen anlam aramakla yaşayıp gitmek arasında kalıyorum sanırım. Ama öyle ya da böyle hayat akıyor..

      Sil
  4. Gehi vuslatta aşık,gehi mechur
    Bu dünyadır,gehi matem,gehi sur
    (Aşık bazen kavuşur bazen ayrı kalır.Dünyadır bu ,hem matem olur ,hem düğün )ayrılık olunca ölüm olur, kavuşunca düğün
    yazın nedense bana, Baki'nin bu dizelerini hatırlattı.İşte dünya böyle bir şey

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu yorumla yazım tamamlanmış oldu bence, ne de güzel oldu!

      Sil
  5. Bu aralar bende aynı durumdayım dışarıdan gayet iyi gorunsemde içimde bir sıkıntı bende sıcaklara bagliyorum ☺

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evett, hemen geçmesi en büyük dileğimm.. :)

      Sil