12 Temmuz 2017 Çarşamba

Yaratıcı Drama Günlükleri



Bu sıcaklarda denize koşmak ya da kumlarda yuvarlanmak varken Ankara' nın sıcağında kapalı mekan bir kursa gitmek ne kadar doğruydu tartışılır ama bana kalırsa hayatımda verdiğim en güzel kararlar listesinde yerini almış oldu. Çok garip geliyor ama bu hafta başından itibaren sabahtan akşama kadar aralıksız aktif olmama rağmen kendimi mutlu hissediyorum. Gerçi mutluluk meselesi fazlasıyla göreceli ama belki de mutlu olduğumu sanıyorumdur...
Yaratıcı drama ile tanışmam aslında ilk değil fakat daha öncesinde doğrudan tecrübe etme şansım olmamıştı. Kısaca özetlemem gerekirse yaratıcı drama; farklı katılımcıların bir araya gelmesiyle oluşan bir grubu, duruma hakim bir drama liderinin/ eğitmeninin yönlendirmesi ve katılımcıların hayal dünyalarına ışık tutmasıyla ilerleyen bir süreç. Çoğu birey drama ve tiyatronun aynı kategoriler olduğunu savunur. Her ikisi de birbirinden yararlanıyor olsa da aralarındaki temel fark, tiyatronun bir metin ekseninde ilerlerken dramanın tamamen spontane olması. Çok fazla teoriye girmek istemiyorum. 😊
Evet daha yolun başındayım ancak ilk günden itibaren bildiğim en net şey, farkındalığımı fark etmek oldu. Yani bir oda dolusu huyları, tipleri, düşünceleri, duruşları, bakış açıları farklı insanlarız fakat bir çember olduğumuzda hepimiz o anda ve eşitiz. Aynı zamanda hem kendimiz hem de bir başkasıyız, başkası gibi düşünmek ya da hissetmek durumundayız. Hal böyle olunca kendimi empati kuran bir birey olarak nitelendiren ben, aslında hakkını vererek empati kurma meselesini çok da gerçekleştirmiyormuşum. 
Bir de tabi doğaçlama meselesi var ki bana kalırsa işin en eğlenceli ve en geliştirici yanı... Drama sahne ve seyirci kaygısı gütmeyen bir platform ancak her grup kendi içinde hem rol oynayan hem de izleyici konumunda olduğu için canlandırmalar ya da doğaçlamalar oldukça rahat gözlemleniyor. Aynı zamanda gündelik hayatta hız odaklı olduğumuz davranışları, bu canlandırmalar sayesinde parçalara bölerek daha estetik ve daha ayrıntılı şekilde değerlendirebiliyoruz. Örneğin dün neredeyse tüm bir gün boyunca sabah uyanış- evden çıkış arası süreci tüm ayrıntılarıyla canlandırma imkanı bulduk ve gerçekten de hızla yaptığım çoğu hamleyi ayrıntılı düşününce es geçtiğimi fark ettim.
Velhasıl kelam, beden olarak fazlasıyla yorgun olsam da kafa bakımından tamamen ferahlamış vaziyetteyim. Başlangıçta benim de bazı meraklarım vardı ancak bana kalırsa drama eğitiminde en önemli nokta, ön yargıların buhar olup uçmasından geçiyor... 

Tepkiler:

10 yorum:

  1. Benim de hep almak istediğim bir eğitim. Fakat hic kısmet olmadı. Kendin icin iyi bir şey yapmışsın. Tebrikler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ediyorum, umarım ilk fırsatta kısmet olur gerçekten herkese tavsiye edilesi.. :)

      Sil
  2. Ne güzel bir aktivite, umarım eğlencelidir sizin için :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hayatımda hiç eğlenmediğim kadar hem de ;)

      Sil
  3. Bence çok iyi yapmışsınız.Ben de hayatımda sürekli kurslara ve eğitimlere giden biriyim.İnsana bakış açısı kazandırır böyle şeyler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet çok haklısınız, gerçekten gitmek gerekiyormuş fırsat buldukça.. :)

      Sil
  4. Ahahaha! Süper. Herkes cesaret edemez bu oluşum ve farkındalığa ^.^ Gün geçtikçe değişen bakış açın sana bol bol keyif verir umarım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ediyorum :) Aslında doğru, cesaret etmesi zor, daha doğrusu zor görünüyormuş ama şuan bitmesin istiyorum mesela. :D

      Sil
  5. Doğaçlama yapabilenlerin çok hazır cevap olmaları gerekiyor ki buda ayrı bir yetenek bence :) tesekkr edrris aydinlatici bilgin icin ��

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hazır cevap, kıvrak zeka, hızlı ama net kararlar ve bir de anı yaşamak.. O zaman hakettiği değeri buluyor bence. Ben teşekkür ederimm devamının gelmesini umuyorum :))

      Sil