27 Temmuz 2017 Perşembe

Yol' a Çıkış*

Nasıl gidiyor?
Kalbin nasıl?
Bilmiyorum, sınıra dayandım.
İçimde hangi atam konuşuyor?
Hem aklımda hem de bedenimde...
Aynı anda ayrılamam.
Bu yüzden tek kişi olamıyorum.
Kendimi aynı anda sayısız şey olarak hissedebiliyorum.
Fazla büyük usta kalmadı.
Zamanımızın gerçek kötülüğü budur.
Kalbin yolları gölgelerle kaplanmış.
Yararsız görünen seslere kulak vermeliyiz.
Okul duvarları, asfalt ve refah reklamlarının
Uzun kanalizasyon boruları ile dolu beyinlere...
Böceklerin vızıltıları girmeli.

Her birimizin gözlerini ve kulaklarını...
Büyük bir rüyanın başlangıcı olan şeylerle doldurmalıyız.
Birisi piramitleri yapacağımızı haykırmalı.
Yapmamamızın bir önemi yok!
O isteği beslemeliyiz...
Ve ruhun köşelerini esnetmeliyiz...
Sınırsız bir çarşaf gibi.
Dünyanın ilerlemesini istiyorsanız...
El ele vermeliyiz.
Sözüm ona sağlıklıları
Sözüm ona hastalarla karıştırmalıyız.

Siz sağlıklı olanlar!
Sağlığınız ne anlama gelir?
İnsanoğlunun bütün gözleri, içine
Daldığımız çukura bakıyor.
Özgürlük faydasızdır...
Eğer gözlerimizin içine bakmaya
Yemeye, içmeye ve...
Bizimle yatmaya cesaretiniz yoksa!
Dünyayı yıkıntının eşiğine getirenler
Sözüm ona sağlıklı olanlardır.

İnsanoğlu dinle!
Senin içinde su, ateş
Ve sonra kül...
Ve külün içindeki kemikler.
Gerçekliğin içinde veya
Hayalimde değilken, ben neredeyim?
İşte yeni anlaşmam:
Geceleri güneşli olmalı...
Ve Ağustos da karlı.
Büyük şeyler sona erer
Küçük şeyler baki kalır.
Toplum böylesine parçalanmaktansa
Yeniden bir araya gelmeli.
Sadece doğaya bak
Hayatın ne kadar basit olduğunu göreceksin.
Bir zamanlar olduğumuz yere dönmeliyiz,
Yanlış tarafa döndüğümüz noktaya.
Hayatın ana temellerine geri dönmeliyiz
Suları kirletmeden...

Deli bir adam size
Kendinizden utanmanızı söylüyorsa...
Ne biçim bir dünyadır burası!

Şimdi müzik
Müzik!

Ah... Anne!

Başının etrafında dolaşan
Ve sen güldükçe berraklaşan...
O hafif şey havaymış.

*Andrei Tarkovsky

Tepkiler:

22 yorum:

  1. Çokk güzel çokk. Filmi de güzeldi <3<3

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yaşasın seven birini buldum!(kalp kalp) :)) Evett, çok güzel..

      Sil
  2. Annem severdi :D Ben pek bilmiyorum :)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gerçekten mi! :D Alışması biraz zor ama tavsiye ederim yine de.. :)

      Sil
  3. Ay güzel tabiside şefff olmazmiii 💕😄

    YanıtlaSil
  4. Bu adam tam bir efsane. Sabah sabah çok iyi gitti bu şiir.
    Teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet kesinlikle, sevmesi zor ama alışınca da bırakılmıyor. Ne mutlu bana o halde.. :)

      Sil
  5. Yaaa hiç bilmiyordum ama bayıldım! Teşekkürler paylaşım için :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aa çok sevindim o zamann, ben teşekkür ederim :))

      Sil
  6. Çok güzel gerçekten bayıldım sonunu da çok güzel geldi emeğine sağlık çok güzel bir paylaşımdı 😊sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ediyorum, sevgiler benden.. :)

      Sil
  7. Etkinligime katildiginiz için tesekkür ederim. Her iki blogumla takibinizdeyim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de teşekkür ediyorum, sevgiler :)

      Sil
  8. Gerçekten ne biçim bir dünyadır burası?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne o bizi ne de biz onu hiç anlayamayacağız muhtemelen..

      Sil
  9. tarkovski. yönetmenlerin hocası :) zordur ağırdır gerçekten de. haneke gibi. bresson gibi. öğretir gibi film çekiyo sahiden deee :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Eveet kesinlikle. Kendisiyle ilk tanıştığımda sanırım nefret ediyordum :)) Zamanla alışıyor, bırakamıyor insan..

      Sil